SOTSIAALVALDKONNA SPETSIALISTI VÕTMEPÄDEVUSED
ÜLDINFO
24.10 - 19.12.25
Odra 16, Tallinn
580 +km
SIHTGRUPP:
Koolitus on mõeldud sotsiaalvaldkonnas juba töötavatele spetsialistidele, kelle igapäevane töö eeldab klientide ja nende lähedaste toetamist ning keerulistes olukordades hakkamasaamist. Koolitusele ootame tugiisikuid, tegevusjuhendajaid, hooldajaid, sotsiaaltöötajaid ja teisi tugispetsialiste (nt. kogemusnõustajad), kes soovivad arendada oma professionaalseid oskusi ja ennetada läbipõlemist, et säilitada tööalane jätkusuutlikkus.
MAHT:
50 tundi (sh. 40 tundi auditoorset tööd, 10 tundi iseseisvat tööd)
EESMÄRK:
arendada sotsiaalvaldkonnas juba töötavate spetsialistide võtmepädevusi, et nad oskaksid selgelt seada piire ja järgida kutse-eetikat, kasutada tõhusaid suhtlemis- ja enesekehtestamisoskusi, tulla toime keeruliste olukordade ja konfliktidega, pakkuda psühholoogilist esmaabi ning ennetada läbipõlemist, hoides oma töövõimet ja professionaalsust.
TULEMUSENA:
- mõistab sotsiaalvaldkonna spetsialistide rolli, vastutust ja eetilisi piire;
- rakendab tööalases suhtluses lugupidavaid ja motiveerivaid suhtlemisvõtteid;
- kasutab enesekehtestamise ja konfliktijuhtimise tehnikaid keerulistes olukordades;
- teab psühholoogilise esmaabi põhimõtteid ja rakendab neid oma töös kriisiolukorras;
- analüüsib läbipõlemise riskitegureid ja rakendab enesehoiu praktikaid töövõime säilitamiseks.
TEEMAD:
- Sotsiaalvaldkonna spetsialisti rollid ja eetiline vastutus. Inimväärikuse tunnustamine ja hoidmine.
- Autonoomia e. kliendi otsuste austamine ning piiritlemine keerulistes olukordades. Konfidentsiaalsus ja privaatusus.
- Konfidentsiaalsus ja privaatusus.
- Usaldusliku suhte kujundamise psühholoogilised alused ja erisused sotsiaalvaldkonnas.
- Suhtlemise põhimõtted ja MAHE mudel. Suhtlemise takistajad ja soodustajad.
- Kliendi (ja lähedaste) motivatsiooni toetav suhtlemine.
- Suhtlemisviiside ja tüüpide analüüs. Erinevad isiksuse ja inimtüübid.
- Piiride seadmine: personaalsed ja keskkondlikud takistavad tegurid spetsilisti töös ning nende ületamise võimalused. “EI” ütlemise võimalused ja viisid, toimetulek tagasilöökidega.
- Enesekehtestamine vs. konfliktijuhtimine.
- Keerulised olukorrad spetsialisti töös (nt. vastupanu, agressiivsus, usaldamatus, sõltuvussuhted jne.)
- Kriisipsühholoogia põhimõtted, kriisireaktsioonid. Psühholoogilise esmaabi võtted sotsiaalvaldkonna spetsialisti töös.
- Vägivallaga toimetulek ja turvalisuse tagamine.
- Stressi ja läbipõlemise riskifaktorid. Päästja-sündroom abistaja töös.
- Emotsionaalsus ja emotsioonide juhtimine abistaja töös.
- Lihtsamad supervisioonitehnikad enese heaolu suurendamiseks. Enesehoiu tööriistakast e. praktilised võtted vaimse tervise ressursside tugevdamiseks.
ÕPITULEMUSTE HINDAMISE VIIS:
- Õpilane on osalenud vähemalt 80% õppetööst.
- Praktiliste situatsioonülesanded (sh. puudumiste kompenseerimine täiendava kodutööga)
TUNNISTUS/
TÕEND:
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud koolitatavale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud koolitatavale väljastatakse tõend koolitusel osaletud mahu ja läbitud teemade kohta.
MUU INFO:
koolitus toimub 1 kord nädalas üle nädala kl. 9.30 - 16.30.
